Online markedsføring – skal du have opsat din markedsføring online?

Ønsker du at få optimal online markedsføring, men du ved ikke hvordan du skal bære dig ad? Det er muligvis noget jeg kan hjælpe dig med, men jeg kan med sikkerhed give dig nogle tips til hvordan du bedst markedsfører din virksomhed online. Der er nemlig faldegrupper når du skal opsætte din online markedsføring, så hvis du ikke har mod på at gøre det selv, er der kompetente mennesker som gerne hjælper dig med din online markedsføring. Når det så er sagt, så lad os komme til sagen. Du skal altid som det første sørge for at din hjemmesides struktur og dens indhold er fuldstændig på plads, så de besøgende får den bedst mulige oplevelse. Derved kan det også være at de besøgende bliver der i længere tid, hvilket blot er et af de mange parametre du kan måle din online markedsføring i forhold til. Derfor hvis du ikke selv har sans for struktur og orden, bør du rådgive dig med nogle andre som kan hjælpe med at opsætte hjemmesiden, så din hjemmeside formidler det rigtige budskab til netop din målgruppe. Dette kan give dig rigtig meget på langt sigt. Derudover så skal der selvfølgelig være en mobilvenlig version af din side, eftersom mere og mere af den online trafik kommer fra mobilenheder, så sørg for at have både en computer- og mobilversion for at få alt den mulige trafik med. Dog, bør man også få lavet en tilpasset til tablet, men det vigtigste er at have en computer- og mobilversion. Dertil skal du have gjort hjemmesiden søgemaskineoptimeret, hvilket vil sige at du får hjemmesiden til at rangere for de rigtige søgeord i forhold til dit produkt eller ydelse. Det kan du selv prøve at kræfter med, men jeg vil dog råde dig til at få nogle andre ind over, hvis du har intet kendskab til hvad det er. Så du får lagt det bedst mulige grundlag for din online markedsføring.

Styrk din online markedsføring med online annoncering

Der er også mulighed for at annoncere dit brand og produkt via de forskellige online annonceringskanaler, det afhænger dog af hvilket slags produkt eller ydelse du leverer, da der er forskellige krav til hvad man må annoncere for. Hvis du eksempelvis sælger tobaksvare, så kan du ikke annoncere gennem disse kanaler, da det bryder annonceringskanalernes krav om hvad man må annoncere for. Dog, stemmer dit produkt højst sandsynligt overens med deres retningslinjer. Du kan vælge at annoncere på Google Adwords og Facebook til annoncering. Google adwords er et rigtig godt redskab til at indhente trafik fra googles søgemaskine, eftersom du har mulighed for at vise netop det produkt som folk leder efter, hvilket kan give gode chancer for en konvertering. Dette kan gøres på forskellige måder, for hvis man står med en lang række produkter vil det være en fordel at foretage en display netværk annoncering. Hvorimod hvis du ikke har så mange produkter, så vil man kunne lave en adwords annonce for hvert produkt. Dertil kan man også vælge at lave annoncering på Facebook, hvilket også er godt til at tiltrække nye kunder til ens hjemmeside. Annoncering på Facebook er dog lidt anderledes, men én af de største fordele ved denne form for online markedsføring, er at Facebook har så mange informationer, at det er let at observere hvilken slags personer som klikker på annoncen. Dette kan google nemlig have svært ved, da den ikke er personbaseret ligesom Facebook. Derfor er de samme informationer ikke tilgængelige for google, hvilket kan gøre det mere besværligt at finde ud af hvilken målgruppe som der virker interesseret i ens produkter. Dog, hvis man har erfaring med både adwords og google analytics, kan man finde frem til nogle brugbare data. Men det er godt nok langt fra sikkert at alt af dette data er 100% rigtige. Derfor vil jeg anbefale at man sørge for at tage disse data med et gran salt.

Be First to Comment

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *